Mlhové světla U7 na F800GS

05.12.2019

S blížící se zimou, zkracujícími se dny, a chladnějším počasím jsem věděl že nastal právě ten ideální čas se vydat vstříc aliexpressu a objednat nějakou tu zábavu na dny ještě malinko chladnější. Dlouho jsem zvažoval že pořídím nějaká přídavná světla, a protože jsem člověk který si potrpí na hezkých věcech chtěl jsem rovnou světla s kroužky pro denní svícení. Těch ovšem na netu moc není tak jsem nakonec skončil u všemi známých U7. O jejich výhodách a bolístkách si počteme níže. Nejdřív si ale povíme, jak takovou srandu vlastně zapojit.

Základ byl objednat světla z Ali, to samo o sobě bylo easy, a protože na obrázku byl jen takový hezký modrý nádech, zvolil jsem tyto. Říkal jsem si že lehce modrá světla nebudou až tak vidět, ale zároveň donutí ostatní řidiče zbystřit pokud je použiju v provozu. Modrých světel se totiž každý bojí. Nakonec se však ale ukázalo že modrý nádech na obrázku vlastně není až takový nádech ale spíš oslňující záře, která nejen poutá pozornost, ale taky obarví vše v okruhu několika metrů. :-D Takže pozor na barvičky :) 

Teď už ale opravdu k montáži....

Světla přišli zabaleny ve standardním rákosáckém balení, návod žádný, respektive něco jako schéma bylo vytištěno na krabičkách. Ovšem tady má rákosník opět problém s barvičkama. Bílá není bílá ale žlutá, a modrá je spíš červená. Oni nám tím asi chtěl spíš říct jaké světlo to vyzařuje což je sice fajn, ale tak nějak to nevysvětluje jak to zapojit. No následoval prostý test. Trafo na 12V, a jednoduše jsem to zkusil. Černá = mínus, zdá se fungovalo skvěle, červený káblík rozsvěcoval mlhy (tzv. high beam) a žlutý zase angel eyes (tzv low beam). Easy jako facka. 

Vypínač jednopolohový, s pouze dvěma dráty. Opět žádný návod, vysvětlení, tentokrát ani schéma. Nejsem elektronik, ale na netu jsem četl něco ve stylu že postupným vypínáním a zapínáním to mění režimy. Celkem 3: Engel ayes -> AE + mlhy -> EA + blíkající mlhy). Spojil jsem tedy červený a žlutý drát do hromady (Nevím proč, zdálo se mi to logické :D ) a zapojil na vypínač. Kupodivu fungovalo to! Jenže přesně tento typ zapojení jsem nechtěl.

Já chtěl mít AE na vypínač, a mlhy aby se zapínali při použití dálkových. Tím pádem mohu kdykoliv vypnout AE, a mlhy + AE svítí jen když používám dálkové, tím bych se měl vyhnout oslňování ostatních řidičů a stát se jedním ze skoro hodnejch motorkářů :D 

AE jsou tedy jasné, napojím je přímo na baterku přes vypínač. Mezi vypínač a baterku hodím na plusový kabel pouzdro s auto pojistkou a mám celkem jednoduché a funkční řešení. Nenechte se zmást dvojtýma kablema ve svorkách. Ten druhý je pouze příprava na další projekt :) 

U Mlh (high beam) už to bylo horší. Tady jsem je chtěl napojit na ovládání dálkových. Nejdříve jsem koukal na ovládání na řidítkách ale nenašel jsem místo kdy bych byl ochotný to nějak výrazněji kuchat. Rozhodl jsem se tedy sundat konektor který vedl do paraboly světla a přeměřit ho při vypnutých a zapnutých dálkách. Bingo! Je to bílý kabel, ale jak tam napojit další? Nechtěl jsem kuchat do origo konektoru a tak jsem se vydal po stopách kabelu. 

asi po 20 cm jsem v rámu našel vhodné místo kam bych se vlezl s pájkou, a kde by se to dalo bezbolestně kuchnout. On ten bílý kabel byl ve svazku asi s dalšíma 10 kabelama, a musím uznat že soudruzi z BMW si dali záležet. Ta izolace, je textilní, dost pevná, a není ji tam málo :D 

Ovšem při troše chirurgické práce jsem po chvíli snažení odhalil asi 15 cm svazku.

Bílý kabel je třeba trochu povytáhnout a vypodložit něčím co zrovna máte po ruce, ať ho můžete v klidu obnažit a nekucháte u toho do ostatních kabelů. Taktéž při pájení je lepší nedotýkat se těch ostatních. Já použil vařečku a čokoládku, pokud nemáte čokoládku a vařečku zeptejte se Jirky Babicy na vhodnou alternativu ;) 

Kolem odhalené izolace jsem lehce omotal další káblík a započal pájení. 

Zapájeno, svazek zaizolován, a vše zpátky na svém místě :) 

Nový vývod napájení dálkových světel jsem vyvedl kolem rámu a ostatních kabelů k baterce a tam jej zapojil do samce konektoru. Protože světla jsou dvě, tak jsem misel do každého pinu v samici konektoru nalisovat dva kabely. Jeden z levého a jeden z pravého světla. Kabely od světel tedy museli jít až k baterce kde se vše sbíhá a spojuje. Musel jsem je prodloužit. To jsem udělal dalšími konektory které jsou umístěny blíže světlům, za plasty tak ať nejsou vidět, ale jdou odpojit v případě výměny světel :) Bohužel nemám fotku, ale dodám :) 

Celkem tedy potřebujeme 3ks 3 pinových konektorů, Jeden ke každému světlu, a jeden pro sloučení světel u baterky. 

No a takto svítí AE+mlha ve dne.

A takto pouze AE v noci :-D Ano je to brutus. Nejspíš to časem prohodím za bílé (sláva konektorům). Každopádně na mobilu to nevypadá tak dobře. Mobil to nedokáže zaostřit a vytváří opar. V reálu to je o hodně hezčí. Zkusím vyfotit zrcadlovkou až bude čas. :) 

#petrolmachinesilesia
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky